Dersin Adı | Makina Elemanları I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ME 307 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendislik tasarımının temellerini, makina tasarımında yaygın kullanılan standartları, makina elemanlarının yorulma hesabını ve bağlama elemanlarının tasarım tekniklerini öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mühendislik tasarımı; 3 eksenli gerilme ve şekil değiştirme halleri; sıkı geçme bağlantıları; kalın eğri eksenli kirişler; Hertz gerilmeleri; kırılma hipotezleri; yorulma; mil tasarımı; pimler, pernolar; civatalar; vidalar; perçin, kaynak ve yapıştırma bağlantıları, yaylar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, mühendislik tasarımının temelleri | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 1-2 |
2 | 3- eksenli gerilme analizi, bünye denklemleri | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 3 |
3 | Toleranslar ve geçmeler, kalın borular ve dönen diskler | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 3 |
4 | Kalın eğri eksenli kirişler, temas gerilmeleri | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 3 |
5 | Gerilme yığılmaları, kırılma hipotezleri | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 5 |
6 | Yorulma | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 6 |
7 | Yorulma | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 6 |
8 | Miller ve akslar | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 7 |
9 | Miller ve akslar | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 7 |
10 | Mil göbek bağlantıları | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 7 |
11 | Cıvatalar ve vidalı bağlantılar | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 8 |
12 | Cıvatalar ve vidalı bağlantılar | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 8 |
13 | Perçin, kaynak ve yapıştırma bağlantıları | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 8-9 |
14 | Yaylar | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition), Bölüm 10 |
15 | Dönem Tekrarı | |
16 | Dönem Tekrarı |
Ders Kitabı | Shigley's Mechanical Engineering Design, R.G. Budynas, J.K.Nisbett (10th SI Edition) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Deutschman, A.D., Wilson,C.E and Michels, W.J., Machine Design: Theory and Practice, Prentice Hall, |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest